Jaa artikkeli

”Vähemmän hallinnollista kuormaa, enemmän aikaa ydintehtäviin” – Temporen palautetutkimus 2024

Tempore panostaa jatkuvaan kehitykseen ja palautteiden hyödyntämiseen yhteistyössä Innolink Researchin kanssa. Vuoden 2024 aikana Tempore tutki tilaajien ja keikkatyöntekijöiden palautteita useita kertoja vuodessa sekä hyvinvointialueiden päättäjien palautteita kerran vuodessa. Tulokset osoittavat merkittävää kehitystä, mutta myös kehityskohteita, joihin panostetaan edelleen.


Tilaajat: Vähemmän hallinnollista kuormaa, enemmän aikaa ydintehtäviin

Sijaistilauksia tekevät esimiehet ovat kokeneet, että Tempore vähentää merkittävästi hallinnollista kuormitusta. Tilaajien NPS-arvo nousi 31:een edellisvuoden 12:sta.

Keskeiset palautteet:

  • Hallinnollisen työn väheneminen:

”Tempore on vähentänyt huomattavasti aikaa vieviä hallinnollisia tehtäviä, kuten työsopimusten käsittelyä ja palkanmaksua.”

  • Sujuva asiakaspalvelu ja tilausten hallinta:

”Tilaukset hoituvat nopeasti, ja prosessit ovat selkeitä.” ”Yhteydenpito on ollut sujuvaa, ja asiakaspalvelu on aina valmis auttamaan ongelmatilanteissa.”

NPS:n nousun taustalla olevat tekijät:

  • Prosessien selkeyttäminen: Tilausten hallinnasta on tehty joustavaa ja tehokasta.
  • Keikkojen täyttöasteen paraneminen: Lyhytaikaiset sijaisuudet täytetään nopeammin kuin koskaan.
  • Asiakaspalvelun kehitys: Ystävällinen ja avulias palvelu parantaa käyttäjäkokemusta.

Parannuskohteet:

  • Sijaisten nopeampi saatavuus: Tilaajat kaipaavat erityisesti äkillisiin tarpeisiin nopeampaa ratkaisua.
  • Mobiilisovelluksen kehittäminen: Käytettävyyden parantaminen tehostaisi tilausten hallintaa.
  • Raportoinnin selkeyttäminen: Tilaajat toivovat parempaa näkyvyyttä palvelun tehokkuuteen.

Päättäjät: Tehokkuus ja luotettavuus vahvistavat luottamusta

Hyvinvointialueiden päättäjät ovat arvioineet Temporen toimintaa erityisesti luotettavuuden ja tehokkuuden näkökulmasta. Vuoden 2024 NPS-arvo nousi ennätykselliseen 35:een edellisvuoden 4:sta. Tämä osoittaa huimaa parannusta asiakaskokemuksessa. (NPS=Net Promoter Score)

Keskeiset palautteet:

  • Luotettavuus ja asiakaslähtöisyys:

”Palvelut ovat toimineet hyvin ja luotettavasti. He helpottavat arkea merkittävästi.” ”Tempore on erinomaisesti pystynyt vastaamaan palvelutarpeisiin, ja yhteistyö on ollut asiakaslähtöistä.”

  • Nopea reagointi ja selkeä tiedottaminen:

”Yhteistyö on lähtenyt hyvin käyntiin. Tempore kuuntelee asiakasta ja ratkaisee ongelmia nopeasti.” ”Raportointi ja tiedottaminen ovat selkeytyneet, ja yhteiset palaverit vievät toimintaa eteenpäin.”

NPS:n nousun taustalla olevat tekijät:

  • Teknisen toimivuuden parantaminen: Järjestelmät tukevat tilausten hallintaa ja nopeaa reagointia.
  • Keikkojen täyttöasteen kasvu: Vuorot täytetään entistä nopeammin, mikä vähentää työnantajien huolta.
  • Ratkaisukeskeinen kumppanuus: Yhteistyöstä on tullut joustavaa ja asiakaslähtöistä.

Parannuskohteet:

  • Hinnoittelun läpinäkyvyys: Päättäjät toivovat hinnoittelun yksinkertaistamista ja selkeyttämistä.
  • Innovatiivisuus: Kehitysehdotukset sisältävät uusia tapoja vastata hyvinvointialueiden muuttuviin tarpeisiin.

Keikkatyöntekijät: Joustavuus ja selkeys korostuvat

Keikkatyöntekijöiden NPS-arvo pysyi korkealla, vaikka laskua tapahtui hieman (59 → 53). Työntekijät arvostavat erityisesti joustavaa työympäristöä ja viikoittaista palkanmaksua.

Keskeiset palautteet:

  • Järjestelmän helppous:

”Työvuorojen varaaminen on helppoa, ja tekstiviesti-ilmoitukset avoimista vuoroista tekevät järjestelmästä sujuvan.”

  • Palkanmaksu:

”Viikoittainen palkanmaksu on todella suuri etu.”

Parannuskohteet:

  • Keikkojen saatavuus: Sopivien vuorojen löytäminen on haastavaa erityisesti uusille työntekijöille.
  • Mobiiliversion käytettävyys: Kalenteritoimintojen parantaminen helpottaisi työvuorojen hallintaa.
  • Lisäkoulutukset: Työntekijät toivovat enemmän mahdollisuuksia esimerkiksi lääkelupien ja ensiapukoulutusten suorittamiseen.

Yhteenveto: Jatkuva kehitys vahvistaa Temporen asemaa

Vuoden 2024 palautekooste osoittaa, että Tempore kehittyy jatkuvasti kaikilla osa-alueilla: päättäjien, tilaajien ja keikkatyöntekijöiden tarpeet huomioidaan ja niihin vastataan. Innolink Researchin kanssa tehtävä tutkimusyhteistyö mahdollistaa palautteen tarkastelun syvällisesti ja auttaa tunnistamaan tulevat kehityskohteet.

Avainluvut 2024:

  • Päättäjien NPS: 35 (+31)
  • Tilaajien NPS: 31 (+19)
  • Keikkalaisten NPS: 53 (-6)

Tempore jatkaa asiakaskokemuksen kehittämistä, teknisen toimivuuden parantamista ja joustavien ratkaisujen tarjoamista kaikille sidosryhmille.