4.4.2022 | Kaikki
Yhden ”digiluukun” taktiikka tuottaa tehokkuutta kun keikkoja on vuodessa yli 200 000
Hyvinvointiorganisaatiot kehittävät jatkuvasti tehokkuuttaan. Tähän digitalisaatio on merkittävä apu.
Palvelu- ja henkilöstövaltaisessa organisaatiossa suurin kiinteä kustannuserä on henkilöstökulut.
Vakinaisen henkilökunnan optimoimiseksi on erilaisia työvuorojen suunnitteluohjelmistoja. Niillä hoidetaan 85 prosenttia toiminnasta.
Jäljelle jäävät 15 prosenttia on ruuhkahuippujen tasaamista ja lyhytaikaisten ja äkillisten poissaolojen paikkaamista.
Niiden hoitaminen voi aiheuttaa suhteettoman suuria kustannuksia, koska esihenkilöt käyttävät rekrytointeihin paljon aikaa ja tämän lisäksi pitää hoitaa byrokratia , kuten palkanlaskenta, työsopimukset ja muut välttämättömät prosessit.
Resursseja on oltava helposti saatavilla ja avoimiin tilapäisiin tehtäviin löydyttävä ammattitaitoiset tekijät nopeallakin varoitusajalla.
Työ ja tekijä yhdistetään sekunneissa
Sarastia Rekry on valtakunnallinen henkilöstöpalveluyritys. Merkittävin osa palvelutuotantoa on kunnallisten ja julkisten organisaatioiden työntekijäpalvelut lyhytaikaisissa työsuhteissa.
Kaikki Sarastia Rekryn kautta työkeikkoja tekevät ovat käyneet läpi digitaalisen työhaastattelun. Senkin jälkeen prosessi työsopimuksineen ja palkanmaksuineen hoituu digitaalisesti, yhdestä järjestelmästä.
”Yhden digiluukun” prosessi tuottaa nopeutta, tehokkuutta ja säästömahdollisuuksia.
Sarastia Rekry rekisterissä on 12 000 ammattilaista. He pystyvät ottamaan vastaan lyhytaikaisia keikkoja nopealla varoitusajalla.
Työ ja tekijä pystytään yhdistämään jopa parissa sekunnissa.
Työkeikoista noin 90 prosenttia on 1–3 päivän mittaisia. SaRen kautta tehtiin keikkoja viime vuonna 193 517.
Työntekijät saavat palkan joka perjantai
SaRen henkilöstörekisterissä on koulutukset, luvat, osaamiset ja sopimukset ja ne ovat nopeasti haettavissa.
Etenkin nuoremmat työntekijät arvostavat SaRen mobiilissa toimivia sovelluksia. Ne on suunniteltu työntekijälähtöisesti ja tekevät koko prosessista nopean työkeikan sopimisesta palkanmaksuun asti.
Palkka voidaan maksaa joka perjantai, mikä on nykyajan keikkatyöntekijälle tärkeä asia.
Paraskaan sovellus ei korvaa esihenkilöiden johtamista ja tunneälyä: Ne ovat ratkaisevia ominaisuuksia henkilöstön motivoinnissa ja työviihtyvyydessä.
Järjestelmä keskittyy hoitamaan työsuhteen byrokraattiset tehtävä ja esihenkilöporras voi keskittyä johtamiseen ja asiantuntijatyöhön ja koko henkilöstön palvelutuotantoon.
Tämä on toinen artikkeli neliosaisesta artikkelisarjasta, jossa esittelemme Sarastia Rekryn vahvuuksia työntekijäsaatavuuden tuottamisessa.
Muut osat ovat: