9.1.2025 | Artikkelit, Kaikki, Tiedotteet, Uutiset, Yleinen
Temporen vuosi 2024: 12 kuukautta ja 12 kohokohtaa
Kulunut vuosi on ollut menestyksekäs ja täynnä kasvua, kehitystä sekä yhteisiä saavutuksia. Haluamme kiittää asiakkaitamme, keikkatyöntekijöitämme ja yhteistyökumppaneitamme luottamuksesta sekä sitoutumisesta. Temporen vahva tehokkuus, avoimuus ja asiakaskeskeisyys ovat avaimia menestykseen – yhdessä olemme vastanneet työvoimahaasteisiin ja tuottaneet arvoa niin hyvinvointialueille kuin keikkatyöntekijöille.
Alta löydät vuoden 2024 tärkeimmät kohokohdat.
1. Huipputäyttöaste 91,55 % parhaimpana kuukautena
Digitaalisen varausjärjestelmän ja tehokkaan toimintamallin ansiosta sijaisuuksien täyttö sujui ennennäkemättömällä vauhdilla, mikä varmisti asiakkaillemme sujuvan arjen.
2. NPS-arvon historiallisen korkea lukema: 59
Sekä asiakkaat että työntekijät osoittivat vahvaa tyytyväisyyttä palveluihimme. Asiakkaiden antama NPS nousi ennätystasolle 35, ja keikkatyöntekijöiden NPS saavutti huippulukeman 59.
3. Sijaistarpeista 95 prosenttia akuutteja 1-3 päivän tarpeita
Temporen vahvuudet, automaatio ja prosessitehokkuus pääsivät parhaiten edukseen juuri näissä lyhyissä sijaistarpeissa asiakaskäyttäytymisen muuttuessa haastavassa taloustilanteessa.
4. Volyymipohjainen hinnoittelu toi asiakkaille merkittäviä säästöjä
Hyvinvointialueet säästivät jopa yli 25 prosenttia verrattuna kilpailutettuihin palveluihin samalla kun palveluiden laatu säilyi huippuluokassa.
5. 232 000 työsuhdetta jo vuoden kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana
Jokainen keikka auttoi asiakkaitamme.
6. Kotihoidon sijaissaatavuuteen 600 000 euron investointi tuotti tulosta
Kesän ajaksi Tempore panosti kotihoidon palkkaukseen 2 euroa/tunti, joka tuotti erinomaisen parannuksen tämän toimialan täyttöasteeseen. Ilman hinnankorotusta asiakkaalle.
7. Avoimuus ja läpinäkyvyys asiakkaiden luottamuksen perustana
Tempore julkaisi hintatietonsa jo syyskuussa 2022 sekä katetasonsa vuonna 2023, jatkaen avoimen viestinnän linjaa, joka vahvistaa asiakassuhteita ja edistää luottamusta.
8. Työtarjousten tehokkuus ja järjestelmän toimivuus
Vuonna 2024 (vuoden kolme ensimmäistä neljännestä) täytetyistä keikoista jo 47 prosenttia varattiin suoraan työtarjottimelta, mikä kertoo palvelumallin ja -muotoilun nopeudesta ja toiminnasta 24/7.
9. Työn laajuus ja tehokkuus 70 työntekijän voimin
Tempore välittää vuositasolla lähes 3 miljoonaa työtuntia vain noin 70 henkilötyövuoden voimin – tehokkuutta, joka näkyy suoraan asiakkaiden säästöissä.
10. Ammattitaitoiset tekijät: 80 prosenttia pätevien palkkaa ja kokemuslisä 50 prosentille työntekijöistä
Ammattitaitoisten työntekijöiden palkitseminen on meille tärkeää: 80 prosenttia työsuhteista maksetaan pätevän palkkaa, ja 50 prosenttia työntekijöistä saa kokemuslisää, mikä tukee heidän osaamistaan ja motivaatiotaan. Laajensimme myös työntekijöillemme tarjottavaa lääkehoitokoulutusta.
11. Viikoittainen palkanmaksu ja palkkaeurojen näkyvyys työtarjouksessa työntekijöiden sitouttamisen vahvuutena
Perjantaiset palkkapäivät lisäsivät työntekijöiden tyytyväisyyttä ja vahvistivat sitoutumista keikkatyöhön. Työtarjoukset tarjoavat työntekijöille entistä enemmän läpinäkyvyyttä, kun palkkaeurot ovat heti nähtävillä. Tämä nopeuttaa päätöksentekoa ja lisää työntekijöiden tyytyväisyyttä.
12. Kustannus- ja vertailulaskuri vakuutti asiakkaat
Kustannus- ja vertailulaskuri julkaistiin asiakkaidemme päätöksenteon tueksi Temporen verkkosivuilla. Jyväskylän yliopiston tutkimuksen tulokset tukevat Temporen havaintoja palvelun laadusta, tehokkuudesta ja kustannustehokkuudesta.