Kuvassa toimitusrakennus sisällä.

Jaa artikkeli

Tempore – Läpinäkyvää hinnoittelua ja kustannustehokkuutta

  • Tausta: Tempore Henkilöstöpalvelut Oy (entinen Sarastia Rekry) on tarjonnut sote-alan väliaikaista työvoimaa vuodesta 2008. Vuonna 2022 kauttamme tehtiin lähes kolme miljoonaa työtuntia.
  • Ihmiskasvoinen toimija: Tempore on ihmiskasvoinen ja ihmisen kokoinen toimija, palvelutuotannossamme on noin 70 työntekijää. Asiakkaamme työskentelevät tutun tiimin kanssa.

Hinnoittelu ja palkat

  • Hinnoittelu: Tempore käyttää volyymipohjaista hinnoittelua. Suuremmilta tilaajilta peritään pienempää hintaa. Vuodesta 2015 lähihoitajalle maksettava palkka on Temporessa noussut 13,4 prosenttia. Samalla ajanjaksolla myyntihintamme ei ole noussut vaan jopa laskenut 1,3 prosenttia.
  • Palkka: Lähihoitajille Tempore maksaa perustuntipalkkana 14,49 euroa tunnilta (17,37 euroa tunnilta kokemuslisällä ja lomakorvauksella.) Kustannuksemme työnantajana sivukuluineen tuosta tunnista on 22,30 euroa. Hyvinvointialuekokoista asiakasta laskutamme tuosta tunnista noin 23 euroa.
  • Palkanmaksu: Tempore käyttää palkanmaksussaan alalla ainutlaatuista Palkka Joka Perjantai -konseptia.

Olemme julkaisseet Sijaishankinnan kustannus- ja vertailulaskurin”  Se mahdollistaa lähihoitajan sijaishankintojen kustannusten tarkastelun ja vertailun neljässä eri skenaariossa: Temporen palvelut, organisaation oma sijaishankinta, kilpailutettu palvelu ja oman henkilöstön lisätyöt. Kustannus- ja vertailulaskuri – Tempore

Tehokkuus ja automaatio

  • Automaatio: Työkeikat ovat helposti saatavilla sähköisesti. Työntekijä voi kiinnittyä keikalle jopa kahdessa sekunnissa.
  • Palkanmaksu: Palkat maksetaan viikoittain, ja palkkalaskelmia lähetetään yli kolme tuhatta viikossa.

Mitä yhdellä eurolla saa?

  • Mihin Tempore käyttää yhden euron erotuksen lähihoitajalle maksettavan palkan ja asiakkaalta laskutettavan hinnan välillä?
  • Tempore hoitaa:
    • Rekrytoinnin
    • Työhaastattelut
    • Työsopimusten teon
    • Palkanlaskennan
    • Asiakaspalvelun 24 tuntia päivässä seitsemän päivää viikossa
    • Työaikamerkintöjen käsittelyn
    • Markkinoinnin
    • Koulutusten järjestämisen
    • Järjestelmäkulut
    • Työterveyspalvelut ja vakuutusmaksut
  • Yhteistyö: Tempore korostaa kumppanuutta ja yhteistyötä kaikessa toiminnassaan. Siihen on olemassa toimivat prosessit joita kehitetään asiakasta kuunnellen.

Yhteenveto

  • Tempore tarjoaa kustannustehokkaan ja automatisoidun ratkaisun sote-alan väliaikaiseen työvoiman tarpeeseen.
  • Temporen fokus ei ole voitoissa, vaan tehokkuudessa ja asiakaslähtöisyydessä. Pyrkimys on siihen, että asiakkaat kokevat Temporen palvelun yhtä luontevana kuin itse tekisivät työn, mutta ilman hallinnollista taakkaa ja kustannustehokkaammin.