30.10.2023 | Artikkelit, Uutiset
Uusi tietosuojakäytäntö tuo sijaisammattilaiset samalle viivalle vakituisten kanssa
Tempore on laajentamassa tietosuojakäytäntöään muutaman asiakkaan kanssa. Tietosuojakäytäntö ei ole vain byrokraattinen askel, vaan se kumpuaa tarpeesta varmistaa, että kaikki työntekijät, niin vakituiset kuin keikkalaisetkin, ovat samalla viivalla tietosuojakysymyksissä. Käytäntö tähtää parempaan tietosuojatietoisuuteen ja yhdenmukaisiin toimintatapoihin.
Tempore on laajentamassa tietosuojakäytäntöään muutaman asiakkaan kanssa. Tietosuojakäytäntö ei ole vain byrokraattinen askel, vaan se kumpuaa tarpeesta varmistaa, että kaikki työntekijät, niin vakituiset kuin keikkalaisetkin, ovat samalla viivalla tietosuojakysymyksissä. Käytäntö tähtää parempaan tietosuojatietoisuuteen ja yhdenmukaisiin toimintatapoihin.
Temporen tietosuojavastaava Susanna Seppänen
Temporella on jo nyt keikkalaisille oma tietosuojan ja tietoturvan ohjevideo, mutta se on yleisluonteinen. Tavoitteena on lisätä tietosuojatietämystä ja varmistaa, että keikkalaisilla on samanlaiset tiedot kuin näiden asiakkaiden vakituisella henkilökunnalla.”
Miksi muutos on tarpeen?
Uusi käytäntö syntyi tarpeesta yhdenmukaistaa tietosuojatietämystä ja -käytäntöjä. Tempore haluaa olla luotettava kumppani sekä keikkalaisille että asiakkaille, ja uusi käytäntö on osa tätä sitoumusta.
Mitä tapahtuu käytännössä?
Asiakkaan keikkalaiset saavat erityiset tietosuojaohjeet, jotka heidän on hyväksyttävä ennen työskentelyä yksiköissä. Ilman hyväksyntää keikkailu ei ole mahdollista. Tämä toteutetaan samassa järjestelmässä kuin muutkin Temporen palvelut. Tieto suorituksesta saavuttaa myös asiakkaan reaaliaikaisesti.
Tavoitteet ja odotukset
Tavoitteena on, että jokainen näille asiakkaille keikkaileva on perehtynyt asiakkaan omiin tietosuojaohjeisiin.
Resurssit ja tuki
Projektissa mukana oleva asiakas toimittaa tietosuojadokumentit Temporelle, joka huolehtii niiden jakamisesta keikkalaisille.
Noudattamisen varmistaminen
Tietosuojakäytäntö tulee olemaan osa asiakkaan yksiköiden tilauskriteereitä, ja sen noudattaminen seurataan järjestelmässä.
Viestintä ja aikataulu
Tiedotus näille asiakkaille keikkaileville tapahtuu uutiskirjeen ja ilmoitustaulun kautta. Käytäntö otetaan uusien asiakkaiden käyttöön tammikuussa 2024.
Rajatulla ryhmällä ominaisuutta on jo pilotoitu käytännössä